Nagy gőz tekerés

Sziasztok! Alapból az érdekelne, hogy a tekerésnél, ha minél nagyobb gőzt szeretnék (ez az elsődleges szempont) a tekercs mérete vagy az ellenállás-teljesítmény számít jobban? Kezdő vagyok ebben, nézzétek el, ha nem pontosan fogalmazok.
Szóval egyik videóban hallottam, hogy akár ilyen 0.8 ohm körüli tekeréssel 25w környékén (kb ezekre nem emlékszem pontosan, lényeg hogy nagy ellenállás, kis teljesítmény) a tekercs mérete miatt (ugyebár nyilván nagyobb mint egy kisebb ellenállású) nagyobb felületen “fűti” a vattát ezért nagy gőze lesz.
Nos, ez érdekelne, hogy ti mit tanácsoltok a nagy “felhők” érdekében, hogy mikor lehet nagyobb a gőze a tekerésnek, ha kicsi az ellenállás, nagy a teljesítmény, vagy ha nagyobb a tekercs és nagy az ellenállás, de kicsit a teljesítmény.
Ha hülyeségeket beszélek, akkor bocsi, elég kezdő vagyok :grinning:
Bármilyen tanácsot, tippet meghallgatok különben ezzel kapcsolatban. Előre is köszi!

2 kedvelés

Szia! Önmagában az ohm nem számít. A lényeg a felület. Lehet úgy is nagy egy felület, hogy sok drótból sodort claptont használsz és lehet úgy is nagy, hogy mesh-t használsz. Ezekhez még kell egy olyan tank is, amin a levegő nem csupán gyorsan átsuhan, hanem a tekercsre koncentrálja a levegőt. A watt annyiban befolyásoló tényező, hogy azt variálod a nagy gőz érdekében. De mindenképp a levegőzéshez kell igazítani a tekercset is és a wattot is. 0.8 ohm-ot lehet tekerni egy DL Dwarvba is 0.4mm vastag huzalból, amit 25 watton hajtva már egész szép mennyiségű gőzt adhat. De ugyanezt ki lehet hozni MTL claptonnal is. Igazából leginkább tankfüggő, hogy miből mit lehet kihozni. Ajánlom bármelyik dual deck-es Aromamizert, vagy a Zeus ZX-et, vagy a Zeus Z Mesh RTA-t.

15 kedvelés

Kinga leírt nagyjából mindent, én annyival eglszíteném még ki, hogy a folyadék se mindegy, minnél magasabb a VG aránya annál tömöttebek a felhők, így “max VG” liquiddel egy levegősebb mtl kazánból is olyan füstök jöhetnek mint egy dl-ből 50/50 liquiddel.